Willemijn geeft ons 5 tips om het jaar mindful te beginnen!

En dan zijn de kerstdiners weer achter de rug, en is de periode van nieuwsjaarsborrels begonnen. En dat terwijl je je net voorgenomen hebt om 2017 gezond in te gaan! De lijstjes met goede voornemens zijn gemaakt, en we zijn vol goede moed. Hierbij deel ik vijf tips om het nieuwe jaar mindful te beginnen. 

  •  Maak een lijstje met intenties in plaats van voornemens

We zijn geneigd om aan het begin van het nieuwe jaar lijstjes met goede voornemens te maken. Een bekend fenomeen is dat we dat even volhouden en dan toch weer vervallen in ‘oude gewoontes’. En dan lappen we de voornemens aan onze laars ‘want het is toch niet gelukt’. Doe het dit jaar eens anders en maak een lijstje met intenties. Welke intenties wil je zetten voor dit jaar? Hang deze op een zichtbare plek voor jou op (naast je bed, bureau, ijskast) en spreek met jezelf af dat je iedere opnieuw de keuze kan maken om hiernaar te leven.

  • Een dagelijks lijstje met dankbaarheid

Yes! Vol goede intenties gaan we ook beginnen aan goede gewoontes. Een bewezen methode om je beter te voelen is dankbaar zijn. Maak er een gewoonte van om op een vast moment op de dag een lijstje met dingen te maken waar je dankbaar voor bent. Bijvoorbeeld tijdens je ontbijt of in de trein op weg naar werk. Je kan het opschrijven in een boekje, je notities van je telefoon of in deze app. En onthou het mag juist om de kleine dingen in het leven gaan, zoals die leuke man die je gedag zwaaide, een vriendin die spontaan langskwam, of het heerlijke ontbijtje wat je hebt gehad.

  • Leg die telefoon weg

Plan één keer per maand een digitale detox. Een dag zonder telefoon, tv, e-mail, internet, laptop of iets anders digitaal. Laat je telefoon thuis en ga het bos in, een boek lezen, knutselen, schrijven, tekenen. Een koffietje met een vriend(in), een dagje shoppen, een museum bezoeken of gewoon helemaal niets.

  • Doe voor het slapen gaan een korte meditatie / bodyscan

Een nieuwe mindful gewoonte. Voor het slapen gaan een bodyscan doen. Alle gedachten van de dag achter je te laten en te concentreren op jezelf, je ademhaling en je lijf. Terug bij het begin, om met een gerust hart in slaap te kunnen vallen. Dit is er eentje van acht minuten. Die kun je aanzetten voor het slapengaan.

https://www.youtube.com/watch?v=W6MXlptuObA

  • Gun jezelf me-time

Maak de afspraak met jezelf om jezelf eens iets heerlijks te gunnen. Ik doe dit echt, dan spaar ik voor een massage, ik boek een healing, of ik geef mezelf een mini retreat cadeau. Zoals dit Inner Peace Healing weekend. Voor het verminderen van stress, aandacht voor jezelf en dus een heerlijk mindful begin van 2017!

We zijn benieuwd naar jullie tips. Hoe beginnen jullie het nieuwe jaar mindful?

Liefs,
Willemijn

Willemijn Welten is een bommetje energie. Met haar krachtige en ontwapenende persoonlijkheid kan ze iedereen dat beetje extra energie geven om zijn/haar dromen waar te maken. Willemijn staat open voor iedereen en als ze een kamer binnen loopt, lijkt het licht wat feller en warmer te gaan schijnen. Ze heeft een gave om het vuurtje in je aan te wakkeren waardoor het beste in je naar boven komt. Willemijn loopt over van de goede ideeën en stelt iedereen instantly op zijn gemak. Lees hier meer over Willemijn


Reageer ook