Het is alweer jaren geleden dat onze huwelijksreis bijna op een ramp uitliep. We hadden een plek op een camping in Frankrijk geboekt, maar de eerste dagen kwam de regen met bakken uit de hemel en ons nieuwe tentje bleek ook nog eens lek te zijn. Je snapt het al, dat was geen goed begin van de vakantie. En we namen ons voor om nooit, meer dan ook nooit meer te gaan kamperen.
Toen we kinderen kregen was dat ook zo’n beetje de periode dat er bedrijven als Eurocamp bekend werden en door het bekijken van de Eurocamp brochure kregen we toch enorm veel zin om met onze kleintjes te kamperen, maar dan wel luxe. Dat hebben we veel jaren gedaan en die vakanties waren altijd een enorm succes. We kijken er met heel veel plezier op terug.
De laatste jaren is er heel veel gebeurd op het gebied van kamperen. De tenten en caravans worden steeds luxer en specialer. Hier een aantal trends in de kampeerwereld.
1. De tenten en caravans worden steeds luxer. Daarom wordt het nu ook wel glamping genoemd, een combinatie van glamour en kamperen.
2. Er wordt ook steeds vaker voor een bepaald thema gekozen. Naast de keuze voor de caravan of tent kun je nu ook kiezen voor een boomhut, safaritent, mountain lodge etc. Keuze genoeg en voor iedereen wat leuks.
3. Je bent flexibeler. Je kunt heel makkelijk van de ene naar de andere tent. Waar je vroeger lang bezig was met het afbreken van je tent, pak je nu je koffer in en je rijdt naar de volgende plek. Er zijn ook organisaties, zoals bijvoorbeeld Eurocamp, die mooi weer garantie geven. Ze boeken je vakantie gratis om naar een andere camping, waar de zon wel schijnt.
4. Meeste Nederlanders kamperen in Nederland. Meer dan 1 miljoen mensen reizen jaarlijks af naar Frankrijk om te kamperen. daarna volgend Duitsland, België en Italië. Een kampeervakantie duurt gemiddeld 11,7 nachten en in totaal wordt er jaarlijks 2,12 miljard aan kampeervakanties uitgegeven door de Nederlanders.
5. Back to basics. Waar er een trend is om kampeervakanties steeds luxer te laten worden blijkt uit trendonderzoek van de Rabobank dat natuurcampings (niet te verwarren met naturistencampings) sterk in opkomst zijn: vakantiegangers willen weer terug naar de eenvoud om af te kicken van het hectische dagelijkse leven.
Winactie
Willemien is de winnares van de voucher van € 200. Eurocamp neemt contact met je op over je gewonnen prijs.
Alvast veel plezier op je vakantie!
Voorwaarden winactie
- Te besteden aan een vakantie in 2016 naar één van onze Eurocamp bestemmingen
- Geldig voor maximaal één verblijf van minimaal 3 nachten in een van de Eurocamp accommodaties, op basis van beschikbaarheid
- Het aanbod is strikt persoonlijk, niet overdraagbaar en niet inwisselbaar tegen contanten
- De korting is geldig op de accommodatie types: Stacaravan Avant, Vista (excl. Vista Nijntje), Espace, Esprit, Classic, de bungalowtent en safaritent
- Deze korting geldt niet op de volgende campings: Playa Montroig, Sylvamar, Duinrell, Garden Paradiso, Domaine du Colombier, Le Brasilia, Les Sablons, Aloha, Club Farret, Domaine de la Yole, Domaine de Massereau, Pra delle Torri, Marina di Venezia en alle Basic selectie campings
- Extra’s zoals bedlinnen, strandlakens of een startpakket zijn voor eigen rekening bij te boeken
- Geldig voor nieuwe reserveringen en de voucher van € 200 is geldig tot 30 oktober 2016
Meer Gratis spullen kijk op Gratisvoorvrouwen.nl
Marijke -
Dat is zeker luxe! Wel wat anders dan toen ik klein was. Prachtige locaties ook. Glamping is wel wat voor mij zo te zien. De reischeque is meer dan welkom!