De magie van de Lente en hoe pas ik weer in mijn bikini?

Gezond-eten-meloen-2x2-dp
Elk jaar gebeurt er iets merkwaardigs bij mij als de zomertijd ingaat. Allereerst denk ik terug aan die magische nacht waarop mijn middelste dochter werd geboren en vlak na haar geboorte de klok een uur werd doorgedraaid. Volle maan en duizenden sterretjes aan de hemel, een zondagskind was geboren. Deze herinnering en dat het ’s avonds een uurtje langer licht is zorgen er voor dat ik in de maanden april en mei veel meer energie heb dan de rest van het jaar.

Het merkwaardige is dat ik door die extra energie veel meer zin heb om aan nieuwe dingen te beginnen en ook het vermogen heb om zaken die ik te lang heb uitgesteld eindelijk aan te pakken. Zeker als de zon schijnt en het buiten een paar graadjes warmer wordt. Vroeger werd deze tijd van het jaar gebruikt om aan de grote schoonmaak te beginnen. En eerlijk gezegd kan ik me daar iets bij voorstellen, ook ik raak meestal licht geïnfecteerd door het schoonmaakvirus. Alhoewel ik in plaats van schoonmaken liever lekker buiten ga sporten of wandelen en aan de inwendige schoonmaak van mezelf begin.

Want mijn behoefte aan gezonder eten is in het voorjaar groter en dat is maar goed ook, want mijn lijf moet voor de zomervakantie wel “Bikini-proof” zijn wil ik over dat hippe strand kunnen rondwandelen. Dus, even geen stoofpotten met veel saus en gehakt, kaasfondues in meerdere varianten, lasagne waarbij de calorieën je tegemoet springen, een handje vol paaseitjes als tussendoortje. Maar een appeltje voor tussendoor en als lunch een bak sla met tomaat en avocado. Dat gezonde eten maakt dat ik me nog fitter ga voelen en weer meer ga sporten en zo raak ik die winterkilootjes op een heel verantwoorde manier kwijt. Kan niet beter vanwege mijn bikini-voornemens!

Ik kan het je echt aanraden: meer sporten, gezonder eten, bewuster omgaan met voeding. Ben jij ook toe aan gezonder eten, maar heb je nog wat inspiratie nodig voor écht lekkere en gezonde gerechten? We hebben een leuke tip voor je. Check 2×2.nl eens. Hier vind je tips, gezonde recepten en ervaringen van anderen. Bezoekers kunnen elkaar inspireren, bijvoorbeeld om toch snel een gevarieerde, lekkere maaltijd op tafel te zitten. Bovendien maak je op 2×2.nl kans op een maand lang gratis groenten en fruit, elke maand opnieuw. Dat is meteen een goede motivatie om gezond bezig te gaan en om er straks weer goed uit te zien in je bikini. Doe mee aan 2×2!

Sandra Blikslager

2 reacties

Helma Ketelaar -

Ha Sandra,
Je hebt gelijk. Goed plannen, sporten, goed eten en zeker voldoende drinken werkt goed. Ik ben nu sinds augustus 2012 dankzij Weight Watchers op mijn gewenste gewicht en dus al maanden stabiel. Ik eet nu ook echt elke dag minstens 3 ons groenten en 2 stuks fruit. Ook drink ik 2 liter water per dag. Een keer kwam ik weer iets aan. Het opschrijven en tellen heeft op dat moment weer direct geholpen.
Suc6 en een mooie zomer gewenst.
Helma Ketelaar

j de Waal -

Heerlijk ik hou super veel van fruit vooral aardbeien,kersen,mango,annanas.
En groente daar kun je zoveel mee roerbakken,koken in de oven heerlijk gezonder is er niet!

Reageer ook