9 manieren om je minder angstig te voelen op kantoor

Ik ben gek op mijn werk en ga bijna elke dag met veel plezier naar kantoor. Fluitend stap ik op mijn fietsje en mijn bed uitkomen is zelden een probleem. Dit komt door een aantal factoren; ik vind mijn werkzaamheden leuk, werk met hele prettige mensen en heb een erg leuk werkplekje. Ik voel me thuis en op mijn gemak als ik aan het werk ben! 

Maar, niet iedereen heeft dit. Enorm veel mensen staan maar lastig op, zitten met buikpijn op de fiets en voelen zich alles behalve gemakkelijk op kantoor. Soms zelfs angstig! Na werk kunnen ze niet wachten om veilig thuis te zijn en voor even de nare kantoor-gevoelens te vergeten. Dit is niet goed en kan heel veel redenen hebben. Zo kan het zijn dat het werk niet bij je past of dat je collega’s onvriendelijk zijn, maar ook dat dit angstige gewoon een beetje in je zit. En voor die laatste groep hebben we 9 handige tips.

Tip 1: Adem even diep in- en uit en erken dat je je angstig voelt.

Tip 2: Drink geen cafeïne-houdende dranken zoals koffie. Kies voor een rustgevende kruidenthee.

Tip 3: Kijk tijdens je pauze een serie of film die jij leuk vindt.

Tip 4: Visualiseer dat je een ballon opblaast en leegzuigt. Neem zeven seconden voor elke in- en uitademing.

Tip 5: Neem elke werkdag tien minuten helemaal voor jezelf.

Tip 6: Praat even met een goede vriend of vriendin, maar praat niet over werk!

Tip 7: Neem geen tussendoortjes met veel toegevoegde suikers, maar ga voor gezonde tussendoortjes waar je energie van krijgt.

Tip 8: Ruim de troep op je bureau op, zo creëer je ruimte en rust.

Tip 9: Zorg ervoor dat je goed slaapt. Als je uitgerust bent kan je de wereld een stuk beter aan.

Lees ook: 5 tips als je niet lekker functioneert op werk

niet-functioneren-stock-760x440


Reageer ook