Weight Watchers lanceert nieuwe methode

Weight Watchers lanceerde afgelopen vrijdag in aanwezigheid van onder andere Damespraatjes een nieuwe levensstijl in restaurant Bolenius in Amsterdam. Waar de methode vroeger met name bekend stond om het tellen van punten, werd vrijdag een baanbrekende aanvulling op het bestaande programma gelanceerd: het ProPoints® plan 2.0. Hiermee is er meer aandacht voor de levensstijl van deelnemers.

Het ProPoints® plan 2.0 bevat onder meer de zogenoemde ‘telvrije dagen’, waarop deelnemers tot verzadiging kunnen eten van door deskundigen geselecteerde voedingsmiddelen. Om dit te vieren, introduceerde Weight Watchers’ directrice Jeanine Lemmens het nieuwe programma met een culinaire, maar verantwoorde lunch.

Garnalenkroketjes, boerenkool met worst, macarons en een heerlijk bloemkoolgerecht; uit het menu bleek nergens dat dit een bijeenkomst was van ’s werelds meest effectieve afvalmethode. Chef-kok Luc Kusters stond in zijn restaurant Bolenius garant voor een verantwoorde én lekkere lunch voor de aanwezige journalisten. Minder eten is bij Weight Watchers nooit het doel geweest: sinds jaren krijgen deelnemers per dag en per week een aantal punten toegewezen, gekoppeld aan voedingsmiddelen. Het voordeel hiervan is dat de punten ook een paar dagen kunnen worden opgespaard, om zo toch te blijven genieten en bijvoorbeeld ook met vrienden uit eten te kunnen gaan.

Weight Watchers heeft voor de ontwikkeling van de innovatie met name gekeken naar de levensstijl van deelnemers. Directrice Jeanine Lemmens: ‘We blijven altijd zoeken naar manieren om afvallen effectiever te maken, en makkelijker in te passen in het dagelijks leven. Het ProPoints® plan 2.0 is een mooie innovatie op de basis van het bestaande programma.’ Het nieuwe programma introduceert onder andere de telvrije dag, waarop men naar hartenlust kan eten van voedingsmiddelen met een hoge verzadigingswaarde. Dit zijn bijvoorbeeld fruit en groenten, maar ook vele soorten vis, pasta, rijst en diverse melkproducten. Zo is het Weight Watchers programma nu nog meer flexibel te volgen, en is het makkelijker vol te houden. Angela Groothuizen volgt het programma ook: ‘Je kunt eigenlijk alles eten. Je mag best eens dat stuk chocola of dat glas wijn. Het gaat er alleen om dat je weet wát je eet.’

Het ProPoints® plan 2.0 is vanaf nu te volgen via http://www.weightwatchers.nl/ en via de wekelijkse bijeenkomsten.

Reageer ook