Slank worden voor de zomermaanden

Hoe fijn is het om in je bikini aan het strand te kunnen liggen. Lange zomerse dagen die maar niet voorbij lijken te gaan. Je enige twijfel is of het het zwembad zal worden of het strand. Eerlijk gezegd houdt die gedachte me ’s winters vaak bezig als het buiten vriest en ik echt baal van die kou.

De afgelopen maanden ben ik flink wat kilootjes afgevallen. Dat wilde ik heel graag omdat ik naar Rome wilde fietsen. Ik moest de Alpen en de Apennijnen over. Inmiddels heb ik de tocht volbracht en ben behoorlijk trots op mezelf. Momenteel ben ik in Italie aan het uitrusten en mijn enige zorg is daadwerkelijk of het het zwembad of het strand wordt. En ik kan heel fijn weer in mijn bikini rondlopen. Niet dat er een wet is die verbiedt dat je geen bikini aan mag als je een paar kilootjes te zwaar bent, maar ik voelde me er gewoon niet zo prettig bij toen ik dat was.

Hoe ik die kilootjes ben kwijtgeraakt?

1. Ik volgde een dieet dat bij me paste. Zoals jullie misschien weten heb ik Weight Watchers gedaan. Dit past heel goed bij mij omdat het gezond leven en gezond bewegen combineert. En je kunt zelf keuzes maken in wat je eet en wat je niet eet. Dat sprak mij heel erg aan.

2. Ik vermeed honger en trek. Als je het idee hebt dat je iets te kort komt, bijvoorbeeld omdat je te weinig eet, kan het zijn dat je jezelf slachtoffer van de situatie voelt. Dat is niet goed, want dat houd je niet lang vol. Zorg dat je voldoende producten binnenkrijgt die je verzadigen en het hongergevoel voorkomen.

3. Ik zorgde dat ik alles zoveel mogelijk binnenkreeg. Daarom probeerde ik zo gevarieerd mogelijk te eten. Steeds nieuwe gerechten op het menu en ook mijn ontbijt wisselde ik regelmatig af. Omdat ik veel trainde, onder andere vanwege mijn tocht naar Rome, was het ook belangrijk om koolhydraten binnen te krijgen. Maar ook vitamines, mineralen, eiwitten etc.

4. Ik zorgde ervoor dat ik ook lekker at. Ik ben dol op zoutjes, maar chips heb ik een tijdje links laten liggen. Wat ik wel deed was noten eten. Ik maakte zelf een mix van hazelnoten, bruine en witte amandelen en pecannoten. Een klein beetje zout erover heen. Heerlijk. Natuurlijk at ik daar geen bakken vol van, maar iedere avond een flinke handje vol. Deze noten bevatten zo’n beetje de minste calorieën van alle noten. Handig! Bij Bas Boer Noten heb je allemaal heerlijke kant-en-klaar notenmixen. Trouwens, ik vind het ook heerlijk om noten door mijn sla te doen.

5. Ik nam altijd lekkere tussendoortjes. Op mijn werk eet ik als tussendoortje meestal fruit of gedroogde pruimen. Als ik fietstochten maak dan neem ik vaak gedroogde mango mee. Ik vind dat laatste zo lekker. De bite is echt heel goed en het is bijna alsof je een snoepje eet, zo lekker intens zoet. Ik ben niet alleen dol op gedroogde mango, maar ook op heel veel ander gedroogd fruit, bijvoorbeeld abrikozen. Cranberries en rozijnen doe ik vaak door mijn yoghurt.

6. Ik ging lekker veel sporten. Maar dat hadden jullie denk ik al wel begrepen. Urenlang bracht ik op mijn fietsje door, maar ook zat ik 2 a 3 keer per week in de sportschool. Sporten is super belangrijk voor het afvallen, maar toch zet wat je eet (of niet eet haha) het meeste aan de dijk.

7. Ik zorgde dat ik voldoende sliep. Dat moest natuurlijk ook wel vanwege mijn drukke baan en al dat sporten. Maar ook omdat ik niet goed tegen een vermoeid gevoel kan. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ga dan veel eten en krijg zin in allerlei ongezonde dingen.

We zijn heel benieuwd in hoeverre jij de bovenstaande dingen ook hebt gedaan toen je wat kilootjes wilde afvallen. Laat het ons weten in de comments onder dit artikel. Vinden we leuk :-).


Reageer ook