Bikini-klaar in juni 2012?

Jakkes, die weegschaal. Elke keer weer zorgt dat helse ding ervoor dat mijn ego langzaam -centimeter voor centimeter- dieper de grond in wordt geboord. Na iedere zomer en kerstfeest was ik weer een kilo zwaarder. Kilootje in mijn koffer en een kilootje onder de kerstboom. Eén kilo per halfjaar lijkt niet zoveel, maar als je die lijn over 7 jaar doortrekt kom je uit op 14 kilo! Shocking. De hoogste tijd voor een grote verandering in mijn eet- en beweegpatroon. Ik ga Weight Watchers doen!

De kogel is door de kerk! Voortkomend uit een gevoel van heimwee naar die leuke jurkjes en hippe truitjes. Je weer makkelijk kunnen bewegen en je lekker voelen in je eigen vel. Maar al dat lekkere eten, glaasjes wijn, etentjes buitenshuis, kan ik dat dit keer allemaal laten staan? Of is een dieet van vasten en hunkeren niet mijn weg. Zoek ik iets dat beter bij mij aansluit?

Heel graag zou ik een combinatie willen hebben van toch lekker eten en gezond veel bewegen. Natuurlijk snap ik dat er echt iets moet veranderen. Maar een crashdieet is niet aan mij besteed en ik zie te veel mensen om mij heen die in rap tempo een kilootje of 20 afvallen en daarna weer 25 kilo aankomen (en ik kan je verzekeren dat gaat nog sneller).

Het gaat dus om balans en evenwicht. Een Zen-type ben ik niet, maar ik wil wel een andere manier van leven. Rustig iedere week een kilootje eraf en daar dan 14 weken voor gaan. Die 14 weken gebruiken om aan je andere manier van leven te wennen. Weight Watchers lijkt daar heel geschikt voor.

Het begin is er. Vrolijke en stimulerende gezichten in de sportschool en bij mijn Weight Watchers coach. De eerste kilo is er af en het lijkt of mijn “nieuwe” manier van leven effect begint te sorteren. Ik voel me in ieder geval fitter en mijn favoriete zwarte jurkje zit niet meer zo heel strak om mijn middel. Maar er is nog een lange weg te gaan. Heb je goede tips, dan zijn ze van harte welkom. De komende weken houd ik jullie op de hoogte van mijn ervaringen. Mijn doel: bikiniklaar in juni. Nu nog dertien kilo er af. Wat is jullie doel?

Sandra Blikslager is hoofdredacteur van Damespraatjes en auteur van het boek Moeders langs de lijn, Handboek voor de voetbalmoeder. In haar nieuwe wekelijkse column op Damespraatjes wil ze aan de hand van haar eigen ervaringen andere vrouwen vertellen hoe leuk en lekker het is om weer goed in je vel te zitten. 

Foto: Katja Mali


2 reacties

Kerensa van der Douw -

Een moedig plan heb je opgevat. Als dat lukt ga je een prachtige zomer tegemoet. Ik ken je als een gemotiveerde vrouw, dus ik geloof in je.

Zelf heb ik ook zo’n plan en val ik nu af via valtaf.nl, minder eten en meer bewegen en mijn buddies daar. Gaat tot nu toe prima! Drie kilo in 2 weken. Nog 15.9 kilo te gaan tot 1 augustus.

Gaan we samen zwemmen van de zomer?

Irene -

Op de sportschool moet je je met name bezig houden met krachttraining. Je bouwt dan aan je spieren en die gebruiken meer energie dan vet. Als je afvalt verlies je namelijk ook spieren en dat mag niet, want als je dan weer aankomt ben je vetter dan voor die tijd.
Twee x per week is voldoende. Ik ben er ook mee bezig, terwijl ik al jaren bezig was met lijnen. Nu kom ik niet aan als ik eens uit de bocht vlieg. Succes!

Reageer ook