Ka proeft Côte d’Or met Cocoa Life label – De Winnaars

Dat ik verslaafd ben aan chocola, is geen nieuws. Een leven zonder dat bruine goud, kan ik me slecht voorstellen. Die zalige smaak van chocola in mijn mond. Met een slokje thee. Heerlijk.

Een tijd terug hoorde ik op het nieuws dat er een schaarste aan chocolade dreigt te ontstaan. Wat? Nou, dacht ik, dat zal mijn tijd wel duren. Maar steeds vaker las of hoorde ik het. In 2020 wordt wereldwijd een tekort verwacht van 1 miljoen ton cacao. In 2020? Dat is over vijf jaar! Ja, zeggen deskundigen, we moeten de boeren helpen. Voordat het te laat is. Hoe dan?

Gelukkig heeft Côte d’Or zich over dat vraagstuk gebogen, en belangrijker: actie ondernomen. Wat is het geval? Côte d’Or wil niet alleen maar lekkere repen maken, ze willen ook de cacaoboeren een veel betere toekomst geven. Zodat hun oogsten niet verpieteren, maar bloeiend zijn. Dat ze de cacao kunnen verkopen tegen een eerlijke prijs. Côte d’Or heeft het duurzaamheidsproject Cocoa Life in het leven geroepen. Met dit project wordt gewerkt aan de toekomst van cacao. De repen-fabrikant pakt het groots aan en let op het milieu, levensonderhoud, jeugd, landbouw en gemeenschappen.

Cacao

Côte d’Or wil de boeren trainen, landbouwtechnieken verbeteren en zorgen voor betere levensomstandigheden van de boeren.

Veel cacao gemeenschappen zijn onaantrekkelijke plekken om te wonen door gebrek aan infrastructuur, beperkte toegang tot educatie en gezondheidszorg.   Door onder andere het leven in de gemeenschappen te verbeteren zal de jeugd meer interesse krijgen in de cacaobusiness.  En je weet: de jeugd heeft de toekomst en in dit geval heeft die jeugd toevallig wel mijn toekomst in haar handen. Want een leven zonder chocola, vind ik weinig aantrekkelijk.

Reden temeer om een paar van die smakelijke repen, met op de verpakking het groene Cocoa Life-logo, in mijn boodschappenkarretje te mikken. Ik help niet alleen mezelf daar enorm mee, maar steun met mijn aankoop ook Côte d’Or die de Cocoa Life cacaoboeren en hun gemeenschappen kunnen ontwikkelen. Het komt er eigenlijk op neer dat ik, door het kopen en eten van de Côte d’Or-repen de wereld red van cacaoschaarste. Ik ben nooit de beroerdste geweest. Het zou wel fijn zijn als ik geholpen wordt in mijn missie: neem af en toe ook eens een reepje met het Cocoa Life-logo mee. Aan mijn chocolade-inname zit immers een grens.

Cote d'or

Winactie

Ben jij ook zo blij met het Cocoa Life logo en alles waar het voor staat?

De winnaars zijn:

  • Lottie Hoogervorst
  • Angelique Serlier
  • Arja Brekelmans

Niets gewonnen? Kijk dan hier voor onze nieuwste winactie.

Meer Gratis spullen kijk op Gratisvoorvrouwen.nl

Karin van Leeuwen (42 jaar) schrijft vanuit uit haar eigen bedrijf De Gooise Pen en is drukker dan ooit. Heeft twintig jaar voor kranten gewerkt en schrijft blogs voor Damespraatjes. Ze woont samen met Robert Brekelmans en hun twee boenders Bob en Tom in ’t Gooi. Naast schrijven is lezen een grote hobby. De andere passie is sporten; heel wat uurtjes brengt zij door in de sportschool om een spinning-, pump-, of bodybalanceles te volgen. Sinds kort is ze regelmatig op het voetbalveld te vinden om het team van haar oudste te coachen.


8 reacties

Arja -

Ik ben een zeer gelukkige winnares, hier kan ik me echt op verheugen met een kop warme chocolademelk hmmm, dank je wel.

Diny Gijsberts -

De enige ECHTE originele willen hier blijkbaar vele,ik ben hier geen uitzondering op want de producten van Cocoa Life en Damespraatjes zijn top !

Nadine Rozeman -

Het smaakt echt naar chocolade.

Edine -

Samenwerking,gelijke kansen voor mannen en vrouwen,toekomstperspectief ,worden gecreeerd met dit product!.

sylvia eikens -

het leven in de gemeenschappen te verbeteren zal de jeugd meer interesse krijgen in de cacaobusiness

Arja -

Met zijn alle maken we het verschil, top dat een groot producent hier ook aan meedoet.

Lucie -

Duurzaamheidsproject Cocoa Life: samenwerken en dus samen profiteren: de boeren, hun kinderen én de onmisbare cacao!!

elisabeth -

de allerlekkerste en dat proef je

Reageer ook