Recept voor gezonde Vietnamese Spring Rolls

Ben jij ook wel te porren voor een lekkere loempia? Ik wel! Regelmatig loop ik over de Amsterdamse Albert Cuyp markt, waar je ook een standje met heerlijke loempia’s hebt. Warm, krokant en met lekker veel hete saus: die kan ik niet weerstaan natuurlijk! Maar, jammer genoeg zijn loempia’s vaak erg vet, doordat ze gefrituurd zijn. Daarom ging ik op zoek naar een light versie en kwam deze spring rolls tegen. Ook ontzettend lekker, maar een stuk voedzamer en met minder calorieën. Lekker als lunch, bijgerecht of hapje.

Ingredienten

Rijstvellen
Avocado

Komkommer
Rucola
Wortel
Noodles
Ketjap Manis
Chilisaus
Sesamolie

Spring rolls

Bereiden

1. Snijd de avocado, komkommer en wortel in reepjes en zet dit klaar in bakjes op het aanrecht. 

2. Meng een twee eetlepels ketjap, een twee eetlepels chilisaus en een theelepel sesamolie in een bakje. Roer tot het één geheel is.

3. Kook de noodles al dente en zet in een bakje op het aanrecht.

4. Maak een schone theedoek nat met lauw water

5. Neem een rijstvel en leg hem op een snijplak. Leg de lauwe theedoek ongeveer 2 minuten de rijstvel en wacht tot hij zacht is geworden.

6. Vul het rijstvel met de avocado, komkommer, rucola, wortel en noodles.

7. Verdeel een flinke theelepel saus over de vulling

8. Vouw het rijstvel voorzichtig dicht. Let op: hij scheurt makkelijk!

9. Ga door tot je de gewenste hoeveelheid spring rolls hebt bereikt

 

 


Reageer ook