fb
Damespraatjes Damespraatjes

Biefstuk voor 50 cent en kaas voor 25 cent: Lidl gooit producten in de uitverkoop!

Vanavond een biefstukje op het menu? Loop dan zeker even de Lidl binnen, want je zou hem hier maar zomaar voor 50 cent kunnen kopen. Door artikelen die dezelfde dag nog gebruikt moeten worden tegen stuntprijzen in het schap te leggen, hoopt Lidl voedselverspilling tegen te gaan. Goed voor de planeet en goed voor de portemonnee dus! 

25 of 50 cent

Voor producten als brood, kaas, melk, zoutjes, ijs en chocolade betaal je 25 cent als je het op de laatst cosumeerbare dag koopt. Voor vlees, vis en vegetarische producten betaal je iets meer, namelijk 50 cent. Groenten en fruit gaan niet mee in deze actie, deze worden al vergeven via de app van de organisatie ‘Too Good To Go’, waarbij je voor 2,99 euro een box met 2 kilo aan groenten en fruit kunt kopen.

Voedselverspilling tegengaan

Het is onze volgende stap in het terugdringen van voedselverspilling. Het afgelopen jaar experimenteerden we in 24 winkels met deze aanpak, onder de naam ‘Verspil mij niet, ik ben nog goed’. Het aanbieden van producten voor een kwartje leidde gemiddeld tot een derde minder voedselverspilling per filiaal. Proef geslaagd, vandaar dat we het nu in alle winkels introduceren. Al hebben we wel besloten vlees, vis en vega te verhogen naar vijftig cent’’, zegt Quirine de Weerd van Lidl tegen het AD. “In tegenstelling tot andere supermarkten kon je onze boodschappen nooit tot op de laatste dag van de houdbaarheidsdatum kopen, we hielden altijd de dag ervoor aan. Klanten kunnen vanaf nu voor een kleine prijs goede spullen kopen en daarmee zorgen ze er tegelijkertijd voor dat we minder eten verspillen. Hierdoor liggen we goed op koers om het algemene doel van 50 procent minder voedselverspilling al ver voor 2030 te halen.”

Praat mee

Een goede actie van Lidl! Ben jij dat met mij eens of juist niet? Ik ben heel benieuwd. Praat met ons mee in de reacties onder dit artikel.

Afbeelding boven artikel: Flickr

Volg jij ons al?

Facebook Instagram Threads Twitter Pinterest TikTok Newsletter

Reageer ook