fb
Damespraatjes Damespraatjes

5 manieren waarop een Apple Watch je kan helpen gezonder te leven

Heb jij al gezondheidsdoelen voor dit jaar gesteld? In 2023 ben ik tien kilo afgevallen en in 2024 wil ik er nog tien kwijt. Niet makkelijk, maar wel hard nodig. Door nog tien kilo af te vallen wil ik een gezond BMI bereiken en me fit, vitaal en krachtig voelen. Als moeder kan ik die extra energie wel gebruiken! Om mijn gezondheid en gewicht te monitoren, gebruik ik een weegschaal met lichaamsanalyse en een refurbished Apple Watch Series 8. Een gouden combinatie als je het mij vraagt! In dit artikel vertel ik je over de manieren waarop een Apple Watch je kan helpen gezonder te leven. 

Activiteit- en fitness tracking

Een weegschaal gebruik je om te zien hoeveel je bent afgevallen en welk effect je lifestyle heeft op je vochtbalans, vetpercentage en spiermassa. Je Apple Watch kun je als goede aanvulling hierop gebruiken. Hij geeft inzicht in je dagelijkse activiteit, zoals het aantal gezette stappen, actieve minuten en verbrande calorieën. Heel fijn om te weten waar je nou eigenlijk staat!

Hartslagmeting

Wanneer je meer sport en fitter wordt, is dat bevordelijk voor de gezondheid van je hart en bloedvaten. De Apple Watch heeft een ingebouwde hartslagmeter en kan je helpen inzicht te krijgen in jouw hartslag. Let op: een Apple Watch is géén medisch hulpmiddel. Neem bij zorgen en/of klachten (zoals pijn op de borst), altijd contact op met een arts.

Slaaptracking

Genoeg slapen is minstens net zo belangrijk als gezonde voeding en voldoende beweging. Hoeveel slaap je nodig hebt, is voor iedereen anders. Voor volwassenen ligt het gemiddeld tussen de zeven en negen uur per nacht. In je slaap rust je lichaam uit en verwerkt je brein de prikkels van die dag. Door je slaap te tracken, krijg je inzicht in de werkelijke duur en kwaliteit van je slaap. Handig!

Gezondheidsmeldingen

Heb jij een zittend beroep en zit je geregeld langer dan één uur stil op je stoel? Of vergeet je op je luie zondag geregeld om voldoende te bewegen? Je Apple Watch kan je helpen in beweging te komen door je activiteitsmeldingen en -herinneringen te sturen. Ook kan hij het aangeven wanneer je hartslag afwijkende waarden geeft of je aanmoedigen ademhalingsoefeningen te doen.

Praat je met ons mee?

Je ziet: ik ben echt onwijs enthousiast over de Apple Watch! Hij vormt een mooie aanvulling op de metingen van mijn weegschaal. Zo krijg ik een redelijk compleet beeld. Heb jij al een Apple Watch? Overweeg je er een te kopen? En ga je dan voor een voordelig refurbished model of een nieuwe? We zijn heel benieuwd. Praat met ons mee in de reacties onder dit artikel. Dat vinden we altijd heel erg gezellig!

Disclaimer

Een Apple Watch is een waanzinnige tool om je te stimuleren gezonder te leven. Wel willen we benadrukken dat het géén medisch hulpmiddel is. Neem bij zorgen, klachten of vragen over je gezondheid daarom altijd contact op met je huisarts of behandelend arts.

Meer te weten komen over de iconen in onze bovenste afbeelding? We vertellen je er graag alles over!

Afbeelding: Anastasiya Badun via Unsplash

Reageer ook