3 manieren om meer vitaminen binnen te krijgen

Krijg jij elke dag genoeg vitaminen binnen? Ik zeker niet! Ondanks dat ik er altijd heel erg op let, lukt het me niet altijd om alle dagelijks aanbevolen hoeveelheden te halen. En dat merk ik echt! Zo was ik afgelopen weekend lekker in het park gaan hardlopen met de hond. Ontzettend leuk, maar helaas begon het te regenen. Ondanks dat ik een dikke trui aanhad, was ik de volgende dag toch snipverkouden. Hoe dat komt? Mijn weerstand is niet goed genoeg.  Hier drie manieren om meer vitaminen binnen te krijgen.

1. Supplementen zijn super!

Start je dag goed met voedingensupplementen! Door dit standaard bij te slikken heb je al een groot deel van de dagelijks aanbevolen hoeveelheden binnen en hoef je je de rest van de dag daar niet druk over te maken. Tijdens de wintermaanden is het trouwens goed om wat extra vitamine D bij te slikken. Bij blootstelling aan zonlicht maakt je lichaam dit zelf aan, maar tijdens de donkere maanden kom je vaak niet aan de benodigde hoeveelheden. Een tekort van vitamine D kan leiden tot vermoeidheid, lusteloosheid en zelfs depressie.

2. Groenten zijn goed

Niet alleen in fruit zitten veel vitaminen, ook in groenten zitten ze! Door niet alleen in de avond groente eten, maar ook bij de lunch en eventueel het ontbijt krijg je veel meer binnen. Maak tussen de middag een verse wortelsoep of bak een lekkere groenteomelet.

3. Start de dag met een smoothie

Jummie! Dit is denk ik wel de aller lekkerste tip. Drink elke ochtend een gezonde smoothie met fruit én groente. Zo ben ik gek op een smoothie met spinazie, een handje bosvruchten, een halve appel en een halve banaan. Alles met een beetje water door de blender, en je hebt een prima start van de dag!


Reageer ook