Vrouwen pakken nieuw product in de markt als eerst op

karretjes.jpgNederlandse vrouwen zijn erg experimenteel als het om nieuwe voeding gaat. Maar liefst 35 procent van de vrouwen koopt als eerste een nieuw voedingsproduct als het in de winkel ligt. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo. Het gezegde ‘Wat de boer niet eet…’ gaat dus niet meer op in dit geval. Deze vrouwen zijn nieuwsgierig en niet bang om nieuwe smaken uit te proberen.

Early adaptors
Binnen de marketing zijn er mooie termen voor mensen die nieuwe producten als eerste kopen. Deze mensen worden ‘early adaptors’ genoemd. Misschien lijkt het percentage vrouwen die early adaptors zijn van voedingsproducten niet hoog, maar dit is het wel. Huidverzorgingsproducten en cosmetica worden door maar 12 procent van de vrouwen als eerste gekocht. Voor kleding ligt dit percentage hoger, 25 procent. De meeste vrouwen worden op de hoogte gebracht van nieuwe voedingsproducten door tv, tijdschrift en internet. Nieuwe recepten uitproberen is ook populair bij vrouwen. Wel 60 procent vindt het leuk om nieuwe recepten uit te proberen. TNS Nipo deed onderzoek onder 1332 vrouwen op het gebied van uiterlijke verzorging, reizen, mode, food, health/welness en woninginrichting.

Proberen jullie graag nieuwe (slanke) voedingsproducten uit?

Bron: Gezondheidsnet , TNS Nipo
Met dank aan: Valtaf.nl


Reageer ook