Toeristen in Rome krijgen rekening van € 430 voor vier gerechten en water

Op vakantie gaan is iets waar de meeste mensen geld voor moeten sparen. Je wilt graag een zo leuk mogelijke vakantie en daar het liefste niet al te veel voor betalen. Om deze reden vergelijk je vooraf verschillende hotels, vluchten en tour operators met elkaar. Eenmaal op plaats van bestemming probeer je het genieten te combineren met het doen van verstandige uitgaven. Toch lukt dat niet altijd…. Zo ook een Japans stel dat in Rome een rekening van € 430 gepresenteerd kreeg.

Vier gerechten

Als ik aan een rekening van € 430 denk, denk ik aan een eersteklas restaurant. De gerechten zijn van sterrenniveau, de wijn wordt geschonken door een top-sommelier en het is een avond waar je samen met een goed gevoel op terugblikt. Helaas was dit voor het Japanse koppel niet het geval. Hun rekening bestond namelijk alleen uit twee borden pasta, twee vissschotels en wat water.

Dure visschotel

Pasta, wat vis en water; hoe kom je dan ooit aan een rekening van € 430, zal je je afvragen. Wat bleek: de vis kostte maar liefst € 6,50 per 100 gram. De ober kwam met twee enorme borden aan, zonder dat de toeristen zich gerealiseerd hadden dat het zo prijzig was. De rekening voor het eten en drinken kwam hierdoor uit op € 349. En alsof de rekening zo nog niet hoog genoeg was, gooide het restaurant er een servicetoeslag van maar liefst 20 procent overheen. Resultaat? Een rekening van € 430.

Schermafbeelding 2019-10-07 om 14.03.19

Viral

Het Japanse stel maakte een foto van de rekening en plaatste hem op Twitter. De post gaat viral en de TripAdvisor-pagina van het Italiaanse restaurant ontving zo veel slechte recensies dat de pagina tijdelijk geschorst is.

Eigen schuld

Het restaurant heeft in de krant Corriere de la Sera gereageerd op de beschuldigingen. “Het menu is duidelijk. De reden waarom die Japanse toeristen die prijs moesten betalen is omdat ze niet enkel de spaghetti bestelden, maar ook de verse vis. Ze kozen het zelf.” De zaak vindt dat de toeristen geen recht van klagen hebben omdat ze dit zelf zo besteld hebben.

Wat vind jij: mag een restaurant rekenen wat ze willen of zouden ze gasten moeten waarschuwen wanneer de rekening erg hoog op dreigt te lopen? Praat met ons mee in de comments onder dit artikel. 

Volg jij ons al op Instagram? Hier krijg je een kijkje achter de schermen van Damespraatjes en in ons privé leven!

afbeelding boven artikel: TripAdvisor


1 reactie

Heidie -

Is dit niet een bericht van een of twee jaar terug? Meen zoiets ook gelezen te hebben over Aziatische toeristen die in Rome opgelicht werden.
Maar als de vis 6,50 per 100 gram was, wat hebben ze dan besteld, een vis van 3 kg? Als je als ober kon weten dat mensen dit normaal niet zouden bestellen voor 2 personen, dan hoort het bij je professionaliteit om ze te adviseren lijkt me. Maar ze weten, toeristen,die komen maar 1x , we lichten ze lekker op!

Reageer ook