Snel wat kilo’s kwijt? Zo eet je makkelijk minder koolhydraten!

Het is nog flink koud buiten, maar de lente komt toch echt heel snel dichterbij. Heel lekker natuurlijk, want dan kan je eindelijk zonder paraplu de deur uit en is die dikke winterjas ook niet meer nodig. Toch kijkt niet iedereen zo uit naar het warme weer. Met name mensen die zich wat onzeker voelen over hun gewicht kijken niet bepaald uit naar rokjesdag. Persoonlijk heb ook ik daar wel een beetje last van af en toe… Helemaal niet erg, want we zijn er echt op tijd bij om er nog wat aan te doen!

Misschien ben je al wel bekend met koolhydraat-arme diëten. Bij zulke diëten eet je een stuk minder koolhydraten, waardoor je snel gewicht verliest. Natuurlijk vervang je deze koolhydraten wel door andere voedingsstoffen, want het is belangrijk dat je wel energie hebt om te doen wat je elke dag moet doen. Daarom eet je vaak wat meer eiwitten en natuurlijk groente en fruit. Zo heb je lekker veel energie, geen honger en verlies je nog gewicht ook. Klinkt goed he, zo’n koolhydraatarm dieet? Wij hebben een paar makkelijke tips hoe jij dit in jouw leven kunt implementeren.

7 tips om makkelijk wat minder koolhydraten te eten

  • Laat koolhydraat-rijke producten links liggen. Denk hierbij aan brood, pasta, rijst, aardappel, koekjes, chips en crackers.
  • Eet veel eiwitrijke producten, zoals vlees, vis, eieren, tofu en kaas.
  • Kies vaker voor peulvruchten, zoals linzen, kikkererwten en bonen.
  • Eet heel veel groente! Groente vult, geeft veel energie, bevat weinig calorieën en veel vezels.
  • Neem als je tussen de maaltijden door trek krijgt lekker een handje noten of lepel een halve avocado uit. Je hoeft echt geen honger te lijden!
  • Wees voorzichtig met fruit! Houd het bij één á twee stuks per dag, want fruit bevat suikers en ook dit zijn koolhydraten. Heb je zin in wat zoets, dan is een mandarijntje natuurlijk altijd beter dan een koekje.
  • Kies elke ochtend voor een stevig koolhydraatarm ontbijt. Hierdoor begin je de dag met een energie boost en kan je het dieet de rest van de dag veel beter volhouden.

Wij denken dat je er met deze tips écht wel komt! Zorg ervoor dat je voordat je begint je gewicht weet en je BMI berekenen is ook aan te raden. Zo weet je waar je begint en kan je een helder doel stellen. Stap niet elke dag op de weegschaal, maar doe dit één keer per week op een vast moment. Wij raden je aan om op maandagochtend te wegen, dan is de motivatie om in het weekend gezond te eten een stuk groter.


1 reactie

Fitoru Fitness -

Thanks to this 7 tips to easily eat less carbohydrates. I am trying to loss weight right now but I find it really hard. So nice that I found this page. Thanks for this!

Reageer ook