Een aantal jaren geleden kleefden er aan tweedehands kleding nogal wat vooroordelen. Het was vies, voor arme mensen en het was vaak ouderwets. Vandaag de dag is dat wel anders, vintage is helemaal hip. Ook in het kader van meer bewustwording op het gebied van duurzaamheid heeft het ervoor gezorgd dat het veel populairder is geworden. Daarnaast hoef je er niet meer voor op een tweedehands markt te staan om succesvol te zijn. Je kan tweedehands kleding al heel eenvoudig online verkopen. Maar wanneer je hiermee start zul je wel al snel merken dat de concurrentie moordend is. Dus hoe je je hierin onderscheidt en jouw verkopen een succes zijn? Lees snel verder.
1. Reageer meer
Allereerst is het belangrijk, waar je ook je spullen verkoopt, dan je snel handelt. Want laten we eerlijk zijn; de meeste aankopen zijn impulsaankopen. Een goed sim only abonnement is hier het enige wat je nodig hebt. Want hiermee kun je snel reageren wanneer iemand een voorstel doet of interesse toont. Wacht je een paar uur, dan heb je in veel gevallen alweer je momentum verloren. Dus zorg dat je voldoende data hebt, en anders een bundel waarmee je snel weer meer data kan uploaden. Ook wifi is natuurlijk prima, mits je een sterk en veilig netwerk hebt.
2. Kies het juiste platform
Daarnaast is het goed om te kijken wat het juiste platform is wat je gaat gebruiken. Vinted is de marktleider waar het gaat om het verkopen van kleding. Het is zeer gebruiksvriendelijk en je vindt er alle soorten kleding. Ga je echter wat duurdere, exclusievere kleding verkopen? Dan is het slim om eens te kijken of er een speciale website is die hierin gespecialiseerd is. Ook marktplaats wordt nog veel gebruikt voor het verkopen van kleding, al gaat het hier ook vaak om kleding voor kinderen en in bundels tegelijk. Dus kies je doelgroep en pas daar de website op aan.
3. De presentatie
Allereerst zijn foto’s ook heel belangrijk. Goede foto’s doen meer dan perfect pakkende teksten. Wat wel belangrijk is, is dat je eerlijk bent. Want wanneer je vlekjes en haakjes verdoezelt, zul je slechte reviews krijgen op verkoopwebsites en dit werkt in je nadeel. Foto’s waarop de kleding gedragen wordt is vaak beter dan opgevouwen. Maar past de kleding niet goed meer? Hang het dan mooi, gestreken op een hanger. Ook de omschrijving bij de advertentie is belangrijk, op deze termen zul je uiteindelijk gevonden worden. Dus zet altijd het merk, de maat en een algemene omschrijving in de titel. Dit zorgt voor een goede vindbaarheid binnen de sites.
Ten slotte is nét dat beetje extra doen bij een verkoop een aanrader. Een leuk briefje, mooi ingepakt en snel verstuurd worden zeer gewaardeerd. Jij een tevreden klant en wellicht een mooie review als resultaat. Iets wat veel mensen zeer kunnen waarderen en wat daarmee jouw verkoopstatus weer verbeterd. Maar het is de moeite meer dan waard, de winst liegt er in veel gevallen zeker niet om. En van dat geld kun jij ongetwijfeld wel weer andere leuke dingen doen!
Afbeelding: Freepik
Meer te weten komen over de iconen onder onze bovenste afbeelding? We vertellen je er graag alles over!
