fb
Damespraatjes Damespraatjes

No stress met deze verhuisplanning!

No stress met deze verhuisplanning!

Verhuizen (ab-so-luut niet mijn favoriete bezigheid – ik ga liever op vakantie en kom pas terug als alles op z’n plek staat), geeft de meeste mensen behoorlijk wat stress. Dit komt voornamelijk omdat er gewoon over zo veel zaken moet worden nagedacht, zoals bijvoorbeeld welke spullen je wel of niet mee wilt nemen naar het nieuwe huis en wat er allemaal nieuw moet worden aangeschaft. En dan heb je ook nog het overzetten van de nutsvoorzieningen, het versturen van adreswijzigingen en het zoeken naar een nieuwe huisarts en tandarts (als je verkast naar een andere woonplaats). Het allerbelangrijkste is dat je voor jezelf op een rijtje zet binnen welk tijdsbestek dingen moeten gebeuren. Je wilt tenslotte alles op orde hebben als Verhuisbedrijf Amsterdam voor de deur staat (zij helpen overigens met het inpakken – van de laatste dingetjes – mocht dit nodig zijn)! No stress met deze verhuisplanning!

Maak een checklist

Om alles voor jezelf zo overzichtelijk mogelijk te maken is het verstandig om een verhuisplanning te maken. Zorg dat je dit minimaal 6 tot 8 weken voordat de verhuizing gepland staat, af te hebben. Soms is iets langer zelfs nog een beter idee, mits die ruimte qua tijd er is natuurlijk. Zet in deze planning alles wat je moet regelen, van het verhuisbedrijf, tot de dozen waar je je spullen in doet, tot het omzetten van je internetprovider en het inschakelen van hulp om dozen uit te pakken in het nieuwe huis. Als je alles zwart op wit hebt staan dan geeft dit een stuk minder stress. Zorg altijd dat je nog extra mensen achter de hand hebt, mocht dit nodig zijn.

Verhuisbedrijf regelen

Als je liever niet zelf je spullen wilt verhuizen in een gehuurde bus, dan is het verstandig om een bedrijf  (kijk zeker eens naar de services van Verhuisservice Amsterdam) in te schakelen voor deze klus. Natuurlijk is het wel zaak dat je ruim van tevoren een offerte opvraagt en na goedkeuring een datum prikt. Zorg ervoor dat je zeker weet dat je de sleutel van de nieuwe woning al hebt op de afgesproken datum en dat je nog wat speling hebt wat betreft het opleveren van de oude woning.

Inpakken doe je zo

Begin altijd ruim van tevoren met het inpakken van je spullen. Pak eerst de items in die je niet dagelijks nodig hebt en werk geleidelijk naar de essentiële items toe. Label alle dozen duidelijk met de inhoud en de kamer waar ze naartoe moeten, om het uitpakken gemakkelijker te maken. Ook spullen die uiteindelijk niet hoeven te worden uitgepakt label je bijvoorbeeld met ‘vliering’ of ‘zolder’ erop. Iedereen weet dan dat dit de spullen zijn die niet meteen een plaatsje hoeven te krijgen. Een voorbeeld: de kunstkerstboom hoeft hartje zomer natuurlijk niet beneden ‘in de weg te staan’.

Tijdelijke opslag nodig?

Als je spullen hebt welke tijdelijk moeten worden opgeslagen tijdens je verhuizing (bijvoorbeeld omdat een gedeelte van de woning nog niet af is of in gebruik wordt genomen), zorg er dan voor dat je hiervoor tijdig een opslagruimte regelt. Deze spullen kun je wel het beste zelf naar de opslag brengen nog voordat de dag van de verhuizing aangebroken is.

Heb jij nog leuke verhuistips? Laat het ons dan weten bij de comments onder dit artikel. Vinden we gezellig :-).

Afbeelding: Pexels – Ketut Subiyanto

Meer te weten komen over de iconen in onze bovenste afbeelding? We vertellen je er graag alles over! 

Volg jij ons al?

Facebook Instagram Threads Twitter Pinterest TikTok Newsletter

Reageer ook