Met deze methode kan je emotie eten onder controle krijgen

Na een vervelende dag op werk, het krijgen van slecht nieuws of tijdens een onzekere bui pakken veel mensen naar voedsel om zich tot rust te brengen. Het is lekker en het biedt even afleiding van hetgeen waar je je rot over voelt. Deze manier van eten heet emotie eten en komt veel voor bij vrouwen. Ook ikzelf betrap me er soms op en zou er graag vanaf komen. Want heel eerlijk: jezelf volproppen omdat je je vervelend voelt, lost natuurlijk niks op.

Yvon Kruger van Fit in 90 dagen geeft de volgende tip: schaf een opschrijfboekje aan en beantwoord elke keer wanneer je iets wilt eten de volgende vragen:

1. Heb ik echt honger?

2. Hoe voel ik me?

3. Wat was ik van plan te eten en wat heb ik uiteindelijk gedaan na het beantwoorden van de vragen?

In deze video legt Yvon de methode nog wat uitgebreider uit. Het is een methode die voor heel veel mensen erg goed werkt en ik kan je dan ook ten zeerste aanraden het te proberen. Het kan natuurlijk dat het voor jou niet werkt of dat het in het begin even wennen is. Probeer het zeker een week en beslis dan of je ermee door wilt gaan of dat je op zoek gaat naar een nieuwe manier waarop je het emotie eten onder controle kunt krijgen.


Reageer ook