Mannen, vrouwen en hun aankoopgedrag

Verliefd kijken we hem aan. Onze man, terwijl hij met een theedoek over zijn schouder de afwas doet. Hij zegt: ‘ga jij maar eens even lekker zitten, dat heb je verdiend’. Heerlijk zo’n man die dat klusje even van je overneemt. We kruipen op de bank, iPad op schoot en duiken het web op. Hé er is gezocht naar een weekendje weg, dat klinkt leuk!

Vaders en moeders zoeken voor verschillende dingen naar de laagste prijs, dit blijkt uit het Bespaaronderzoek. Beiden willen besparen op de boodschappen, die zijn immers duur genoeg. Maar vaders zoeken de laagste prijs voor vakanties, weekendjes weg en dagjes uit. Moeder heeft meer een focus op kleding en schoenen, maar zij kleedt dan ook vaker het hele gezin. Ondanks dat we in een digitale eeuw leven, kijken gezinnen toch nog erg graag naar folders om te besparen.

Besparen 1

Vrouwen letten meer op de kleintjes dan mannen. Tenminste als we de cijfers mogen geloven. 69% van de vrouwen geeft aan dat het kortingspercentage niet uit maakt, zolang ze maar korting ontvangt. Van de mannen is dit 58%. Leuk is dan ook dat besparen bij Nederland hoort. 75% van Nederland geeft aan dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je geen kortingscodes gebruikt.

Mannen geven aan dat hun partner teveel uitgeeft aan kleding en schoenen. Oké, we gebruiken zoveel mogelijk Zalando kortingscodes, maar toch blijft onze hobby niet gratis. Volgende vrouwen geven mannen teveel uit aan hobby en sport. Complete roeimachines worden er in huis geplaatst en ook moet hij het nieuwste van het nieuwste hebben op het gebied van gereedschap. Herkenbaar? Als onze man ons meeneemt naar een restaurant en het afrekenen gebeurt met een kortingsbon, dan worden mensen niet anders behandeld. Ook wordt het betalen met een kortingsbon als positief ervaren.

Besparen 2


Reageer ook