Gezond eten bij de McDonalds kan! Wat eet je dan?

Toen ik 17 was, woonde ik voor een jaar in de Verenigde Staten. Wat mij daar opviel, was de enorme hoeveelheid fastfood ketens die je daar langs iedere (middel)grote weg tegenkwam. Niet te vergelijken met Nederland! Ik kan me helemaal voorstellen dat het onmogelijk is om de verleiding te weerstaan en toch even snel door de drive through te rijden om wat eten te halen…

Goede keuzes maken

In Nederland is het heel wat minder slecht gesteld. Ook wij worden hier overspoeld door filialen van McDonalds, maar het is absoluut mogelijk om ze te negeren (voor de meeste mensen dan, haha!). Maar, moet je nou toch écht iets eten bij de McDonalds en wil je toch graag een gezonde keuze maken, dan wordt het lastig. Gelukkig is het wél mogelijk, mits je weet welke keuzes je kunt maken.

Wat zegt de diëtiste?

(Sport)diëtiste Marloes van Optima Vita, ging op onderzoek uit en ontdekte welke dingen je beter niet en welke dingen je juist wel kunt bestellen om lekker en gezond te eten bij de McDonalds. Bekijk haar video om er achter te komen wat zij te zeggen heeft!

https://www.youtube.com/watch?v=Ycyo_cNKi_w

Conclusie

Door een groot Big Mac menu met een cola en frietsaus (1275 calorieën) te verwisselen voor een salade Nicoise, een kleine McWrap, vers fruit en een cola light (540 calorieën), kan je écht prima bij de McDonalds eten als je op de lijn let. Je moet het natuurlijk niet elke dag doen, maar zo nu en dan de Mac binnenstappen kan geen kwaad.

Wat bestel jij?

Let jij op de calorieën wanneer je naar de McDonalds gaat? Of neem je lekker waar je op dat moment zin in hebt? Ik ben heel benieuwd! Praat met ons mee in de comments onder dit artikel. Vinden we gezellig :)


Reageer ook