Het genot van een orgasme vergroten? Train je bekkenbodemspieren!

Toen ik mij voorbereidde op mijn bevalling, dacht ik er pas voor het eerst over na: het trainen van mijn bekkenbodemspieren. Gek eigenlijk, want de bekkenbodemspieren zijn enorm belangrijk voor de vrouw. Zo speelt het een grote rol bij bevallen, maar ook bij het ophouden van urine en de seks. Genoeg reden om even mee te lezen toch?

Wat is de bekkenbodem precies?

De bekkenbodem is een groep spieren in het bekkengebied die de onderkant van het bekken afsluit en beschermt. Bij vrouwen liggen de plasbuis, vagina en anus in dit gebied. De bekkenbodem zorgt ervoor dat organen op hun plek blijven, dat je de controle over urine en ontlasting hebt en zijn noodzakelijk bij het beleven van genot tijdens de seks.

Je ziet: de bekkenbodem is een heel belangrijk gebied en eigenlijk is het dan ook gek dat we er zo weinig aandacht voor hebben. Vooral naarmate we ouder worden is het goed om hem regelmatig te trainen. Al is het alleen maar om gewoon lekker van seks te kunnen blijven genieten!

Hoe train je de bekkenbodem?

Er zijn heel wat oefeningen om de bekkenbodem te trainen. Deze oefeningen heten kegeloefeningen en zijn helemaal niet ingewikkeld. Kegeloefeningen voor vrouwen zijn altijd aan te raden, zelfs als je denkt dat het toch geen zin heeft. Dit heeft het namelijk zeker wel! Volgens deskundigen is het nooit te laat om te beginnen. Zelfs een vrouw van 70 kan ervoor zorgen dat klachten die te maken hebben met haar bekkenbodemspieren verminderen en zelfs verdwijnen.

Wat kan je het je tussen de lakens opleveren?

Bij het krijgen van een orgasme is het van groot belang dat de bekkenbodemspieren goed werken. Tijdens een orgasme spannen deze aan en dit zorgt voor het prettige gevoel. Hoe sterker de spieren, hoe intenser het orgasme. We horen van vrouwen vaak dat ze aangeven niet meer van seks te genieten en dat het orgasme soms zelfs helemaal uitblijft. Door het trainen van de bekkenbodemspieren wordt seks intenser, wordt de natuurlijke vochtaanmaak in de vagina beter.

Zijn er nog meer dingen van invloed op de bekkenbodem?

Ja, absoluut! Het is belangrijk om voldoende water te drinken (1,5 liter per dag), vezels te eten, een gezond gewicht te hebben, niet te roken, niet te strakke kleding te dragen en op te passen met zwaar tillen. Deze dingen zijn niet alleen goed voor de bekkenbodem, eigenlijk zijn ze gewoon heel belangrijk bij een goede gezondheid!

Nog meer genieten?

Niet alleen de bekkenbodem is belangrijk bij een fijn seksleven. Daar is meer voor nodig! Kijk eens op de website van De Paarse Keizerin. “Een leven lang liefhebben”, dat is het uitgangspunt van De Paarse Keizerin. Het is een zinnenprikkelende, stijlvolle plek op internet waar erotiek samengaat met liefdevolle aandacht, intimiteit en samen genieten.


Reageer ook