Op het vlak van zichtbaarheid en een goede website valt voor ondernemers veel winst te behalen. Mok Heijmerink schreef het boek ‘Jouw Waanzinnige Website’. Hiermee helpt ze zzp’ers online verbinding te maken met nieuwe klanten.
Het aantal zzp’ers in Nederland nam de afgelopen jaren rap toe. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek groeide het aantal zelfstandigen zonder personeel tussen 2013 en 2022 met maar liefst 282 duizend. Van alle zelfstandigen is in 2022, 76 procent zzp’er. Een bijzondere en ambitieuze groep die een belangrijke rol in onze economie speelt. In een klein land als Nederland is de concurrentie vaak groot; om te slagen als zzp’er is je online zichtbaarheid dan ook essentieel.
Voorkom de meest gemaakte fouten
Een ondoordachte website is een gemiste kans, vindt Mok. “Je investeert in iets wat je niks gaat opleveren. Het klinkt heel hard, maar het is een absolute verspilling van je tijd en geld.” Dit voorkomen kan door vooraf helder te hebben waar jouw klant naar op zoek is, te weten welke boodschap jij wilt overbrengen en te snappen hoe een goede website in elkaar zit. “Begin er niet als een kip zonder kop aan. Neem de controle, weet wat jouw klant beweegt en vertaal dit naar een waanzinnige website die wél voor aanvragen zorgt.”
Jouw Waanzinnige Website
Met het boek ‘Jouw Waanzinnige Website’ gaat Mok terug naar de basis van het creëren van een website. “Stap-voor-stap neem ik de lezer mee in het proces. Geen ingewikkelde theorieën, maar kleine stappen en eenvoudige aanwijzingen die zorgen voor een groot effect.” Zo leert het boek je contact te maken met de bezoeker, het creëren van de juiste tone of voice, hoe je je onderscheidt van je concurrent en welke factoren van invloed zijn op het beslisproces van de bezoeker. “Dit vormt de basis in het ontwikkelen van een website die harten verovert. En daardoor misschien wel het allerbelangrijkste: die je klanten oplevert.”
Leren hoe het wél moet
Met 20 jaar ervaring en het helpen van ruim 3.700 ondernemers, is Mok een absolute deskundige. “Ik zie dat veel zzp’ers eigenlijk niet goed begrijpen wat een website moet doen en kunnen. Mijn ervaring is dat een goede website jou als ondernemer onderscheidt van honderden of zelfs duizenden vakgenoten. Als je dit gaat zien en kunt vertalen naar jouw bedrijf en website, heb je goud in handen. In dit boek deel ik deze inzichten, waardoor je als ondernemer begrijpt hoe het wél moet.”
‘Jouw Waanzinnige Website’ verscheen op 17 september en is verkrijgbaar via Managementboek.