Op de basisschool moesten we het voor projecten regelmatig doen: slogans bedenken. De één was nog slechter dan de ander en het was altijd lachen, gieren, brullen in de klas. Goed, hier hebben we het natuurlijk over fictieve slogans, bedacht door kinderen van 8 jaar oud. Dat volwassenen voor echte bedrijven er ook wat van kunnen, blijkt wel uit de jaarlijkste ‘Slechtste Slogans’ verkiezing.
Slechtste Slogans van 2020
Voor de negende keer organiseerde het platform de verkiezing. Tussen 2 en 6 december konden mensen hun stem op de slechtste slogan van 2020 uitbrengen. Maar liefst 5772 mensen brachten 9104 stemmen uit. Ook zo benieuwd naar de aller slechtste slogans? Lees lekker mee.
- “Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen” – Dierenrechtenorganisatie Gaia (België)
- “O my goot…” – DRS, Dakgoot Renovatie Specialist (Keijenborg, Gelderland)
- “Geef elkaar tijdens het winkelen de pruimte!” – Lidl, tijdens corona (landelijk)
- “Liefde maakt blind, maar je neus ruikt nog steeds een wind” – Rennie (Mijdrecht, Utrecht)
- “De groenspecialist in hart en tuinieren” – Bomenbezorgd.nl (Randwijk, Gelderland)
- “Waalzinnig je weer te zien!” – Beleef Zaltbommel, tijdens corona (Zaltbommel, Gelderland)
- “The best worst of the world – Huls Droge Worst (Vlagtwedde, Groningen)”
- “Zing Vecht Hak Bid Polijst Lach en Bewonder” – Jan Reek natuursteen (Hoorn, Noord-Holland)
- “Bedrukte Dozen, Blije Gezichten!” – D-BOX Verpakkingen B.V. (Arnhem, Gelderland)
- “Met kaas uit de Jordaan, ga je als een banaan” – Kaaswinkel De Mannen van Kaas (Amsterdam, Noord-Holland)
Praat mee
Wat vind jij van deze slogans? Wij vinden ze echt hilarisch! Stiekem kunnen we niet wachten op de slechtste slogans van 2021.