Het Appeldieet

appels-valtaf-nl.jpg
An apple a day, keeps the kilo’s away? Tenminste, als we Tammi Flynn, gediplomeerd diëtiste met een universitaire graad in voedingskunde, mogen geloven. Flynn is verantwoordelijk voor het succesdieet uit Amerika: het appeldieet. Eigenlijk is het allemaal erg simpel: eet voor elke maaltijd een appel en je valt af (je maaltijd moet natuurlijk wel verantwoord zijn het kan niet de bedoeling zijn dat die vervolgens bestaat uit patat en vette hamburgers). Maar of het ook echt zo makkelijk gaat?

Waarom een appeldieet?
Appels zitten boordevol met vezels. Na het eten van een appel ben je daardoor al flink verzadigd. Als je eenmaal aan je hoofdmaaltijd toekomt, heb je minder trek. Daarnaast zijn appels door alle vitamines en mineralen heel gezond en een verantwoord tussendoortje.

Gezonder, slanker en strakker
In het boek ‘het appeldieet’ legt Flynn aan de hand van een praktisch en overzichtelijk stappenplan uit hoe het dieet werkt. In het boek vind je eenvoudige recepten, nuttige informatie over goede voeding en natuurlijk alle ins en outs over hoe appels overtollige lichaamsvetten te lijf gaan. Door regelmatig wat eenvoudige fitnessoefeningen uit het boek te volgen, maak je je lichaam nog gezonder, slanker en strakker.

Mening
Onze mening is dat het appeldieet op zich wel zou kunnen werken. Je eet tenslotte voor elke maaltijd een gezond stuk fruit waardoor je een minder groot bord opschept. Dit kan alleen maar zijn voordelen hebben. Een andere tip van ons om minder te eten is om langzaam te eten. Doe minimaal 20 minuten over je maaltijd dan zul je merken dat je sneller vol zit voordat je nog meer gaat opscheppen.

Dus vergeet niet, als je in de supermarkt je wagentje vol laadt met allerlei lekkernijen, om ook even langs de fruitafdeling te lopen voor een zak appels!

Bron: www.valtaf.nl


Reageer ook