Sandra krijgt € 2.400 van TUI en is blij!

Met heel veel plezier denk ik terug aan die heerlijke vakantie die we op Curacao hebben gehad. Het was voor ons niet de eerste keer dat we daar waren, maar vermoedelijk was deze reis wel één van onze meest bizarre reizen ooit.

Lekker op tijd vertrokken

Bij aankomst op Schiphol leek de reis nog heel normaal te verlopen. Een half uurtje na de geplande vertrektijd vertrokken we. Op zo’n lange reis loop je dat meestal wel weer in, geen vuiltje aan de lucht dus! Tot er na een drie kwartier vliegen een mededeling uit de cockpit kwam.

We keren terug naar Amsterdam

Vanwege een technisch mankement keerden we terug naar Schiphol. Na landing in Amsterdam kwamen er technici aan boord die probeerden het euvel te verhelpen. Toen dat niet lukte werden we verzocht om het toestel te verlaten en onze handbagage mee te nemen. Met een paar consumptie- en maaltijdbonnen op zak hebben we ons een paar uurtjes prima vermaakt op Schiphol en gelukkig konden we alsnog naar Curacao vertrekken. Dit was circa 6 uur na de aanvankelijke vertrektijd.

Praten over gevolgen van vertraging

Van alle kanten krijg je tijdens zo’n vertraging adviezen om een claim in te dienen, via medepassagiers, maar ook van vrienden met wie we contact hadden via WhatsApp. We besloten om hier na terugkomst naar te kijken en eerst maar eens te gaan genieten van de vakantie die voor ons lag.

Niet te geloven! Ook op de terugreis een megavertraging

Op de heenreis maakten we grapjes over een mogelijke vertraging die we liever op de terugreis hadden willen hebben. Ajax speelde de dag van de terugreis namelijk de finale van de UEFA Europa League en die wedstrijd wilde ik maar wat graag zien. Als alles volgens plan zou verlopen dan zouden we de eerste helft op het vliegveld in de Sport Bar kunnen kijken en aan het begin van de tweede helft gaan boarden.

IMG_6821

Heel fijn was het dus om te horen dat we na een heerlijke vakantie op Curacao op de terugweg ook weer wat vertraging hadden want nu konden we de wedstrijd afkijken. Helaas verloor Ajax de wedstrijd en ook helaas bleek de kleine vertraging uit te lopen op iets groters.

Printplaat defect

In een vliegtuig zit heel veel electronica en dan kan er wel eens iets stuk gaan. Er bleek een printplaat (?) vervangen te moeten worden en die moest uit Nederland komen. Gevolg: op zijn vroegst zou de printplaat de volgende dag arriveren en in het toestel geplaatst worden. Wij werden met alle passagiers in taxi’s naar een super luxe resort van Tui gebracht (Barbara Beach Resort) waar we nog een dagje extra vakantie konden vieren, inclusief overnachting, diner, ontbijt en lunch. De volgende dag kwam de printplaat op tijd aan en halverwege de middag vertrokken we richting Amsterdam.

IMG_0898

Echt balen dat we een dag later thuis waren en dat we in deze vakantie 2 keer een megavertraging hadden opgelopen. Maar wij waren zeer te spreken over de manier waarop Tui ons iedere keer van informatie voorzag en de vertraging meer dan dragelijk voor ons maakte. Echt grote complimenten hiervoor!

Indienen claim

Wat we nog nooit eerder hadden gedaan is een claim indienen voor de vertraging. We hadden ook echt schade opgelopen doordat we later thuis waren (maar daar zal ik nu niet verder op ingaan). Als het goed is zouden we voor ons allebei 2 x € 600 kunnen claimen, dus een totaalbedrag van € 2.400. En dat op een reis die ons in totaal voor 2 tickets € 950 kostte (en dat was ook nog comfortclass).

Telefonisch heb ik bij Tui gevraagd hoe ik de claim het beste kon indienen en zij hebben mij geholpen om de juiste formulieren te krijgen. Nadat ik het officiele verzoek had gedaan kreeg ik de bevestiging dat het geld op mijn rekening gestort zou worden en of ik mijn rekeningnummer wilde doorgeven. Een paar dagen later had ik die € 2.400 op mijn rekening staan. Hoe geweldig is dat!?

Had dit niet verwacht

Eerlijk gezegd dacht ik dat het een proces van maanden, misschien wel jaren zou worden voordat ik het geld zou krijgen. Je snapt hoe blij we waren toen dat al zo snel het geval bleek te zijn! Wat we met het geld hebben gedaan? We hebben meteen weer 2 tickets bij TUI geboekt.

Hoe zijn jouw ervaringen met vertraging?

We zijn heel benieuwd of jullie ook iets dergelijks hebben meegemaakt. Heb je toen een claim ingediend en is die claim gehonoreerd? Laat het ons weten bij de comments onder dit artikel.


Reageer ook